10 Eylül 2009 Perşembe

EY ADSIZ ...HERKES HADDİNİ BİLECEK !

Hayatta her zaman şunu benimsedim...karşımdakinin davranışları veya sözleri bana uyar yada uymaz doğru yada yanlış yaparım veya yapmam ...ama her zaman saygı duyarım...sonuçta hayat onun ...iyi veya kötü sonuçlarına katlanan o
bu bloğu açarken ben kendim için açtım...hiç kimse için değil.içimden gelmeyen yada yaşamadığım hiç bir şeyi yazmadım...hep gerçekler vardı !
yaklaşık 14 gün önce beni izleyenlerin sitelerini gezmek istedim.ve emine nin bloğunu gördüm.o yavrularla yaşadığı bir olayla ilgili bir yazısını okudum.ve hemen yorum yazdım elimden gelen ne varsa yapmaya hazırım dedim...ama gece yatağa yattığım zaman huzursuzdum.bu yeterli gelmedi ve sabah hemen mail attım...ve her şey o maille başladı
o noktadan sonra benim bu konuyu gülen nin dediği gibi didiklemem , emine nin izmir de hastanede gerekli olan kişilerle konuşması ....her şey bir anda çok güzel bir yola girdi...bu yolda destek veren bir çok büyük yüreklerle ...yol arkadaşlarımızla.
bu bloğda asla bana gelen adını yazma cesareti gösterememiş ama yazdıklarıyla bloğ sahibini üzeceğini yada sinirlendireceğini sanan ADSIZ yorumları asla yayınlamayacağım dedim...şimdiye kadar bana hiç böyle bir yorum gelmemişti...dün geceye kadar
öyle bir yorum geldi ki acaba bu kişi TÜRKİYE de mi yaşıyor diye düşündüm !
çünkü bir insan ülke gerçekleri ile ilgili bu kadar uzak olur ...sanki yurt dışında yaşıyor ve her şeyden habersiz ! ve selden 30 vatandaşımızı kaybettiğimiz gün bana bunu yazıyor !
aynen şöyle yorum:
^^anlamıyorum bu hastane çocuk esirgeme kurumu değilki,,,yırtık çoraplar falan..bu çocuklar sahipsiz değilki anne ve babaları var giyim lerini alabilir...oyuncak tamam her çocuk hediyeleri sever....bu şekilde resimlerini netten göstermek duygu sömürüsü inanmıyorum sizlere ^^
aynen kelimesi kelimesine böyle...kendi yazdığı şekilde aktardım.
Ey ADSIZ ! en başta marifet düşüncelerini yazıp altına adını yazmadan kaçıp gitmek değildir .olabilir yazıları beğenmemiş olabilirsin bloğda.
Amaaa hiç bir allahın kuluna o çocuklarla ilgili yada bu kadar kişinin o çocukların yüzünde ufacıkda olsa gülümseme yaratabilmek adına gösterdikleri çabaları ile ilgili tek bir laf ettirmem ! ASLA
senin bu yazdıklarından anlaşılıyor ki sen TÜRKİYE de yaşamıyorsun.yaşasaydın böyle saçma sapan bir yorumda bulunmazdın.ben emineye ve orda çocukların yaşadıklarına inanmasam asla anında karar verip 2 gün sonra atlayıp izmir e gitmezdim.sen hangi devlet hastanesine gittiğinde hele çocuk servisine gittiğinde her şeyin düzgün o çocukların sağlığı için her şeyin düşünülmüş olduğunu gördün ? görmedin.çünkü bu ülke gerçeklerini bilmiyorsun.
bazı hastanelerde tıbbi atık çöplerinin ağzı açık hastaların hele hasta çocukların burnunun dibinde olduğundan haberin var mı ? hayır
izmir de o hastane de yatan çocukların ailelerin maddi durumundan ne şartlarla orda kaldıklarından haberin var mı ? hayır
oturduğun yerden bu şekilde ahkam kesip yorum yazmak kolay ...sen hangi onkoloji kliniğine gidip o ortamı gördün ? görmedin
hayatında bir insanın yüzünü güldürmek için ne yaptın ? HİÇ BİR ŞEY
eğer yapsaydın insani duyguların bu kadar SIFIR olmazdı.orda salihli nin bir köyünden gelen annesi diğer kardeşlerinin yanında köyde olan babası hastane de başında tek bir sandalyenin tepesinde evladı için çırpınan yada ailesinin gidip gelecek parası olmadığı için tek başına odasında bu savaşı veren yavruları bilirdin !
çok uzağa gitmeye gerek yok.dışarı çıktığında hiçmi çorapları eskimiş yada yırtık çocuk görmüyorsun...o zaman bu ülkenin yarısı çocuk esirgeme kurumu ! herkesin maddi durumu süper ...ben ülke gerçeklerini bilmiyorum o zaman !
elbette bu çocuklar sahipsiz değil.ama ceplerindeki 1 milyonu bile hesaplayıp evlatları için çırpınan anne babalar bazen bir noktadan sonra çaresiz kalıyor...neden ? çünkü bu hastalık grip yada boğaz ağrısına benzemiyor...eğer hayatla biraz ilgili olsaydın çok pahalı bir hastalık olduğunu bilirdin !
o çocukları görme isteğine dayanamayarak atlayıp izmir e gittim...o kuzucuklarıma sarılmak onları koklamak dünyalara bedeldi.ve onlarla ilgili koyduğum tek bir resimde bile duygu sömürüsü asla yok...ordaki çocukları , aileleri ve o klinikte harikalar yaratan ekibi üzecek hiç bir şey yazmamaya yada resim koymamaya çok dikkat edip hassas davrandım...ki sağlık açısından daha zor durumda olan çocukların resimleri olmasına rağmen !
ben bu kadar çırpınırken 2 haftadır onlar için bir şey yapmak için ...izmir de emine çırpınırken benim yapmak istediklerimle ilgili gerekli izinleri almak için ....sen hiç bir hakla böyle bir yorum yazamazsın ...eğer sana duygu sömürüsü geliyorsa oturduğun yerden kalmak biraz zor gelecek sana ama izmir e gidemeyeceğin için sen...yaşadığın şehirde onkoloji servisine gidip sadece bir 5 dk dolaş bakalım neler göreceksin ! ve o servisin bahçesini bir 5 dk dolaş bakalım o ailelerin hangi şartlarda oturduğunu kaldığını gör bakalım !
ondan sonra gel benim karşıma yorumda bulun ...
bir kaç gün önce sabaha karşı bana gelen mailde ne kadar büyük yürekli insanlar olduğuna inancım bir kez daha yenilendi .o yavruların en büyük ihtiyaçları için çok büyük bir yardımda bulunacak.sonuçlanmasına az kaldı ...ve yaptığım telefon konuşmalarını hatırlamıyorum bile ...bir an önce sonuçlanması için
ben nelerle uğraşırken hayatta her zaman ADSIZ olarak kalacak birinin bu yazdıklarını asla kabul edemem....
ey ADSIZ ne sana ne bir başkasına bu iş için çırpınan insanlar için tek bir kötü yorum yapmalarına asla izin vermem ....ne senin ne bir başkasının HADDİNE DEĞİL !
SAKIN UNUTMA BUNU BU HAYATTA HERKES KENDİ KİŞİLİĞİNE YAKIŞANI YAPARMIŞ !

18 yorum:

Flame dedi ki...

Boşver diyeceğim ama insanın bu kdara hassas yaklaştığı bir konu da böyle bir yorum almak canını çok acıtmış. Kızmakta ve yazdıklarında haklsısın..

Seni bilen biliyor zaten canım boşver bu ADSIZ'ları..

Şu büyük sürpriz gerçekleşse de sende rahatlasan canım. Dualarım seninle..

fatma artan dedi ki...

çok iyi yazmışsınız gerekn cevabı aşmıştır herhalde. Amaçlarını anlamak zor. Çok güzel bir harekette bulunmuşsunuz keşke herkez sizin gibi duyarlı olabilse. Bu büyük kentte öyle bencilleşmişiz ki bazılarının yan dairelerinde bile kim var kim yok aç mı değilmi haberleri yok. Ama hiçbirşey için geç değil hepimiz birşeyler yapabiliriz

Leylak Dalı dedi ki...

Sinirlenmeyin Elçin Hanım, kafa yormaya bile değmez. Bu memlekette yaşananları hala sırça kulesinden izleyip yaşananlardan haberi olmayan o kadar çok insan var ki, bunlardan biri de bir çatlak ses çıkarıp kendince muhalif olmaya çalışmış, hiç önemli değil. Bu dayanışmayı benimseyenler zaten oralarda neler olup bittiğinin farkında olan ve hayat gerçeklerinden haberdar insanlar. Farzedelim ki o çocukların ailelerinin maddi durumu iyi (ki devlet hastanesi koşullarına kim mahkum olur ki durumu iyi olsa) bu çocuklara bayramda bir hediye verip sevindirmiş olmak mı yadırgatıcıdır. Blogunuzun remi izleyicisi değilim belki ama yaptıklarınızdan haberdarım, onkoloji servislerinde yaşananları çok iyi bilen biri olarak da üzerime düşeni yaptım, size de vesile olduğunuz için çok teşekkür ediyorum. O saçsız baştaki bir sıcak gülümseme bir adsızın soğuttuğu yürekleri ısıtmaya yeter.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

züleyha ...baharin annesi www.baharloy.blogcu.com....

cekmeyen inanin bilemez ,yurtdisinda yada ,türkiyede heryerde ayni moral destek ,bir ufak gülüs onlar icin herseye bedel.o ufacik bedenler zehiri aldiktan sonra türkcesini bilmiyorum ablaze diye bir döneme giriyorlar atesleri haftalarca düsmüyor, mide bulantilari kusmalar,direncleri sifira indigi icin mide mukozalari hasar görüyor,buna rahmen antibiyotikler agizlarinda yaralar olusuyor...yazarken bile nefes alamiyorum inanin...sadece 1-2 hafta degil aylarca sürüyor tam bitmisken bir bakiyorsunuz kan tekrar görevini yapmiyor tekrar kemo veriliyor....helede birde kemikten kan kontrolü varki allahim kimseye göstermesin kemige girip ilik aliyorlar tahlil icin resmen bayiltiyorlar bu islem icin bunu her 3 ayda bir bu minicik yavrular kaldirabilirmi ben size soruyorum....biz 70 yasindaki kayinvalidemde yasadik aylarca halada tedavisi sürüyor...kizimda ufak bir morluk disinde kanama görünce defalarca kontrole götürdük genetik intikal olabilir diye...allahim sen koru minik yavrularimizi...blogumdada yer vermistim okumak isterseniz adresim yukarda " YÜZÜNÜZ HEP GÜLSÜN " diye...yazamiyorum artik yolunuzdan kimsenin alikoymasina izin vermeyin

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Elçin'cim kızmakta haklısın...Tahmin ediyorum seni daha önce takip etmeyen biri yazmış bunları.Seni daha önceden de tanısaydı bu tür konulardaki hassasiyetini bilirdi...
Sen bu misyonu üstlenmek istedin gönüllü olarak çünkü Elçin hastane ortamının zorluklarını,psikolojisini iyi bilen biriydi yanılıyormuyum ? karşıdaki bunu bilmiyor yazık...
Sağlıcakla kal arkadaşım.

yass dedi ki...

elcıncım, nerden ne cıkarsak duzuncelı fesatları bosver.. sen cok yuce bır sey yaptınn..

Adsız dedi ki...

Elçin hanım merhaba ben taner bu tarz insanlar için burakın sinirlenmeye yorum yapmaya bile gerek yok insanlar bir olaya yorum yaparlarken bu benim başıma gelse acaba ben ne yapardım diyerek olaylara yaklaşabilse zaman zaman da olsa insan olduklarını hatırlayabilseler şuna inanıyorumki HAYATA DAİR HERŞEY daha güzel olur saygı olur güven olur sevgi olur ama önce insan olmasını becermemiz lazım allahın bize verdiği nimetleri paylaşmasını bilirsek şuna inanıyorumki daha fazlası ister manevi huzur ister maddiyat olarak geri dönecektir buna okadar çok inanıyorumki siz bu konuyla ilgili canınızı sıkmayın biliyorumki benim ve sizin gibi düşünen insanların sayısı o yorumu yapan ARKADAŞIMIZDAN daha fazladır.Saygılarımla allah yardımcınız olsun cıktığınız bu yolda

NEFİSE dedi ki...

Günlerdir bakamıyorum şu taşınma derdi yüzünden ya bu evdeyim ya diğerinde...sinirlenmekte haklıymışsın.değmez ama insanı dellendiriyorlar böyle işte densizin biri boşver yaaa...ya pazartesi ya salı taşınacağım öptüm seni senin çalışmalara katılamadım kalbim seninle ilerki aşamalarda ben de bulunurum inşallah...

icimdeki yolculuk dedi ki...

sevgili elçin gelen yoruma şaşırmadım arkadaşın tuzu kuru sanırım.ya hiç hastene köşelerinde sabahlamamış oradaki acıyı çaresizliği hiç görememiş.bir annenin çırpınışını bir babanın saklamaya çalıştığı göz yaşların şahit olmamış.sadece onkoloji bölümü degil bir çok bölümde neler yaşandığına dair en ufak bir fikri olmamış.yüreği güzel insanların bitmediğini bir çırpınışın ses getirdiğini görmek çok güzel

Adsız dedi ki...

Elçin sen de sanki bunca yıldır adsız bi yorum bekliyomuşun, ööyle dökülmüşsün :P Şaka bi yana bu vatandaşı geç..Dün radyoda programcı ağlayacaktı nerdeyse.."Bi kampanya gibi bişey yapmak istiyoruz, yardım etmek istiyoruz, yapamıyoruz, izin vermiyolar" diye..Canlı yayında insanlar ikinci el beşinci el farketmez kuru olsun yeter diyor..Yetkililer böylesi dünyanın hiç bi yerinde yok ikinci el yardım insanları incitir diyor..İnsanlar amaeliyattan yeni çıkmış, eşyası çalınmasın diye mecburen ıslak ıslak başında bekliyor..Yetkililer yardıma gerek yok, Kızılay herşeyi yapıyor diyor..O yüzden kızma vatandaşa..Nato kafa nato mermer..

Ozguranne dedi ki...

Onun için dua edelim, neden bu kadar karamsar olmak zorunda kalmış, empati duygusunu nasıl kimlerle yitirmiş acaba diye... Ne yazık ki, insanı ana babası terbiye etmezse hayat ediyor. Yazık...
Devlet hastanesinin kapısından hiç girmemiş anlaşılan...

Adsız dedi ki...

Elçincim,
Ne yazık ki yazdığım küçük bir yazı benim yaşanmışlığımdı.Hiç bir kimsenin bu yazıya ruhsuz bir şekilde yaklaşmış olabileceğini düşünmek dahi istemem.Bu yorum beni inan çok üzdü..Biz burda bir yola çıkarken elimizde tek bir şey vardı.İnancımız ve tek bir yürekte atan sevgimizdi..Umarım herkes bu sevgiye bir şekilde ortak olur.

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

sayın ADSIZ açıkçası ben böyle çok önemli bir konu hakkında size göre ŞAKA olayını kaldıracak durumda değilim ...

ve bana göre o kişiden bir farkınız kalmıyor adınızı veya mail adresinizi yazmayarak !

Leylak Dalı dedi ki...

Elçin Hanım, Emine Hanım,
Hala neden üzülüyorsunuz ki? Siz hiçkimseyi hiçbirşeye zorlamadınız. İnsanlar içinden geldiği gibi davrandı sadece. Vesile olduğunuz için de ben kendi adıma tekrar teşekkür ediyorum. Bunca yıllık hayat tecrübemle şunu söyleyim, daha bir kere bile güzel birşey yapılırken birilerinin burnunu sokup huzur kaçırmadığı bir olaya denk gelmedim ama artık aldırmamayı öğrendim. Bırakın herkes istediği gibi düşünsün. Bir tek tatsız yorumun içinizdeki huzuru bastırmasına izin vermeyin. sevgiler...

Gülen Tezer dedi ki...

Toplayım da geleyim dedim, toplayamadım. Ben de toplamadan geldim.
Ateşi çıksa öleceğini sanan kişilerden değil bu çocuklar! Bu tür ülkelerde varsa tedavi olursun yoksa da olurmuş gibi olursun. Sadece hastaneye yatmakla iş bitmiyor. Bitmiyor, çok şey aslında orada başlıyor. Bir hastalıkla mücadele edilirken manevi olduğu kadar maddi anlamda da zora giriyor insan. Sadece hasta değil, hastanede yatan eşini beklerken sandalyede aç yatan bir kadın tanımıştım bundan sekiz ay önce :( O kadar çoklarki. Ücretlerin bu kadar az ve gelir kaynaklarının eşitsiz dağılımından haberi yok bu adsızın sanırım? Bir çok ilacın devlet tarafından karşılanmamasından, hasta ve yakınlarının 'gerçek ihtiyaç sahipleri' haline geldiğinden habersiz adsız kişi ve kişiler artık susun!
Elçin'le her gün en az üç kere konuşuyoruz ve bu kızın yapmak istedikleri olduğundaki sevincini de olmadığındaki hayal kırıklıklarını da sesinden anlıyorum ben.Biz de bir şey yapalım demiyorsanız demeyin de bari bi' susun!

hayatımınherrengi dedi ki...

Böyle insanlar hep aramızda, metroda otobüste yanımızda oturuyorlar, utanma ve empati duyguları yok. Ama ıslah edileceklerini, sizin yazınızı görüp de piman olacaklarını sanmıyorum ancak o zorlukları yaşayarak "insan" olmanın ne demek olduğunu anlayacaklar.

Zehra Gürgen dedi ki...

Gülen'e de sölemiştim 10 yıllık iş hayatımda Türkiye'nin her kesiminden insanla görüştüm, dinledim.Sonuç mu? Türkiye diye bir yer yok.Burası Küçük amerika..bizde amerikan şivesiile konuşan türkleriz.
Adsız arkadaşta onlardan biri..
Hiç açkalmamış,hiç aç görmemiş,hiç yokluık çekmemiş çekenlerde gözlerini kapamış.
Dert çekmeyen dertlinin halinden anlar mı anlamaz?

Hazan Esintisi dedi ki...

Bir cok blog gezdim, okudum ve bir cogu 'cici' hayatlarindan bahsederken hayatin gerceklerinden bi haber yasiyorlar ve öyle ahlaksizca ve acimasizca adsizlardan yorum geliyor. Bence sen hic bosuna enerjini böyle insanlara harcamadan tüm enerjini toparlayip o yavrucagizlara yardim konusunda devam etmelisin.. Lüzumsuz insanlarin seni yormasina izin vermemelisin cünkü o gözlerinden hayat isigi parlayan ama bir cok nedenden hayati gerektigi gibi yasiyamiyan yavrularin sana ve senin gibi yüregi sevgiyle dolup tasan insanlara ihtiyaci var, hele ki türkiyede..

sevgilerimle..