15 Ocak 2010 Cuma

KLOZET KAPAĞI NE İŞE YARAR !



Bana gelen bir maili paylaşmak istedim sizinle :

TV de zap yaparken, bu bizim Amerikan asıllı Türk dopktorumuz Öz'ün
programına denk geldim.Tombul amerikalıların bizim doktora duydukları
hayranlık beni şaşırttı ve seyretmeme vesile oldu... İyi ki seyretmişim,
bizim Öz, proğrama katılacak olan seyircilerden birgün
önce banyolarında hali hazırda kullandıkları havlu bone ve diş fırcasından
birer örnek aldırmış ve laboratuara göndermiş. Program sırasında bu
sonuçları açıkladı... Sonuç inanılmaz.... Latince adını şimdi
hatırlamadığım aslında önemi olmayan x bakterisi, Yine Latince adını şimdi
hatırlamadığım aslında önemi olmayan y bakterisi ve yine Latince adını
şimdi hatırlamadığım aslında önemi olmayan z bakterisi, ve bunun gibi
binlerce bakteri havlularımızda diş fırcamızda
bonelerimizde, paspasımızda tavanımızda duşa kabinimizde küvetimizde
aynamızda lamba anahtarımızda kısacası banyonun heryerinde, bu nasıl oluyor
peşinden hemen anlattı... Sifonu çektiğimizde su partükülleri şiddetle
çarpışıyorlar. Bu şiddet su partüküllerinin klozetin alanın 5 m lik
çevresine hızla dağılmasına sebebiyet veriyor. Bu partüküller
beraberlerinde bakterileride taşıyorlar.... Peki bu bakteriler neler? Tahmin
edebildiğiniz gibi dışkı, idrar ve koli basili vs...
Yani sifonu çekmeden klozet kapağını kapatmazsanız milyonlarca iğrenç
bakteriler banyonun her yerine havlumuzdan diş fırçamıza kadar her yere
yerleşiyorlar...

Sanırım çoğumuza yıllarır manasız gelen klozet kapağının şimdi neye
yaradığını anladık...!!!

6 yorum:

Özlem dedi ki...

her lavabo çıkışında muhakkak kapağını kapatıp sifonu öyle çekiyorum bu doktorla aramızda bir akrabalık olabilir mi:))) ;))

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

olabilir özlemcim :)

zuzuların annesi dedi ki...

Sabah bende okudum aynı maili çok ilginç ve mantıklı gerçektende...
Dikkat etmek lazım...

sedaca dedi ki...

aaa çok enteresan, kesinlikle bilmiyordum, iyi oldu öğrendiğim :)

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

bugün mailini okuduktan sonra banyoyu çamaşırsuyundan erittim.çok dikkat ediyorum hatta birkaç kişiyi arayıp haberde verdim :))))

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

banucum evet mantıklı...

sedacım :)

ceydam işin suyunu çıkarmak demek bu olsa gerek :)