3 Eylül 2010 Cuma

ELÇİN NEDEN SENİN DİĞER İNSANLAR GİBİ NORMAL HASTALIKLARIN YOK !

^^Elçin ya senin neden diğer insanlar gibi normal hastalıkların yok...ne biliyim mesela bel fıtığı baş ağrısı diş ağrısı ...yahu nerden gidip bulursun bilmem ki böyle hastalıkları ^^
bu sözleri geçen hafta sohbet ederken sevgili kuzucuğum ceyda dedi..kız haklı ...hemde çok ..ama sorun benden kaynaklı değil ...dedim ki ^^ o herkeste olan hastalıklar zaten bende var...artık vücut düşünüyor düşünüyor daha değişik ne olabilir diye bunları buluyor :) ^^ dedim
yaklaşık 3 ay önce çok ciddi bir rahatsızlık atlattım...daha doğrusu atlatmadım ömür boyu yaşamayı öğrenmem gereken bir durum ...
bazı arkadaşlar biliyor benim spor salonu maceralarımın nasıl bittiğini ..hayatımda 2 kere kararverip gittim ayrı zamanlarda ve ikiside 40 derece ateşle evde yatakta son buldu üşüttüğüm için ...çok dikkat etmeme rağmen bünyem artık en ufak bir mikropta ciddi tepki verecek derecede hassaslaştığı için üşüttüm ve spor maceram son buldu
3 ay önce dedim ki uzun zamandır araştırdığım bir alet var ...power plate ...bana yakın bağdat caddesi'nde bir yer buldum...spor merkezindeki kadar yorulmayacaksınız ama orda terlediğiniz kadar terlemeden çok daha kısa zamanda vücudu toparlıyorsunuz ...
karar verdim gidicem ...niyetim sabah uyanıp gidip yazılmak ve hatta hemen başlamak ...sabah uyandım ..daha 2 dk bile olmamıştı gözümü açtım hafif bir gerinmek istedim ve daha tam gerinemeden bir anda hayatımda yaşadığım en şiddetli baş dönmesini yaşadım yatak altımdan kayıyor ve dolaplar sanki dönme dolap gidip hızla dönüyordu...aynı anda çok şiddetli mide bulantısı başladı ve ardından hemen soğuk bir ter ..o an ben kalp krizi mi geçiriyorum diye düşündüm ama baktım sol tarafta hiç ağrım yok...sanırım bir 5 dk kadar zaman geçti anladım ki bu baş dönmesi asla geçmeyecek hemen dr a gitmem gerek ...çok zor bir şekilde yavaş hareketlerde dengeyi bulmaya çalışarak ayağa kalktım ve aynaya baktığımda ilk kez kendimden korktum...yüzüm mor ve sarı renkte ve ter içinde...üzerime bir şeyler geçirip taksiye atlayıp hemen bana yakın olan bir özel hastaneye gittim ve acile girdim hemen...aslında girmesem de olurmuş çünkü acil demeye bin şahit lazım ...acilde ki hemşire ile konuşma aynen şöyle gelişti :
***merhaba günaydın ( benim her durumda bu insanlara karşı nazik davranmam ne olacak bilmiyorum..orda ölüyorum ben hala aman ayıp olmasın diye neler diyorum )
sabah uyandım çok şiddetli baş dönmesi mide bulantısı ve soğuk ter olayı yaşadım...sanırım kalp değil...kulakta dolgunluk hissi var ..tansiyon sorunum var ama dengesiz ne zaman yükselip düştüğünü anlayamıyorum ama daha çok yazın yaşıyorum
***oturun tansiyona bakalım ( yahu ben zaten oturmayı becersem biliyorum ne yapıcam..ben dengeyi bulup yürüyemiyorum bile düzgün...hemşire gayet sakin rahat bana otur diyor...
***tansiyon gayet iyi
***kaç ?
***13-8
***hemşire hanım benim tansiyon normalde 11-7 dir..ve bir derece bile düşse veya yükselse bu bende ciddi sorun yaratıyor baş ağrısı oluyor...
***hanımefendi tansiyon gaaayett iyi normal
***hasta olan benim tansiyon sorunu olan benim ve kendimi en iyi ben bilirim değil mi takdir edersiniz ki !!! acil dr u nerede ?
***acil dr u yok
***nerde?
***sabah 8 de onun nöbeti biter asıl dr da 9 gibi gelir ( dr un gelmesine 45 dk var yani )
***e peki acil e bir hasta gelse kim bakıyor ?
***yukarda aneztezi dr u var onu çağırıyoruz eğer bir şey olursa
????!!!!!!????
birde bana dönüp demez mi ^^ ee elçin hanım sizi nereye yönlendirelim dahiliye mi kbb mi nöroloji mi ???^^...ben şokk...aptal bana soruyor ya nereye göndereceğini ..içimden dedimki ^^ sen beni morg a yönlendir ama sende gel çünkü bu gidişle birazdan senin boğazına yapışacağım için ve bende bu baş dönmesi ile birazdan öleceğim için ikimiz orda yan yana yatarız artık !!!!^^
dedimki ben kendi dr umu beklerim o kaçta gelecek o da saat 10 gibi gelecek dedi...bilmediğim dr a gitmektense beklerim diye düşündüm ve beni yatırdılar ve tam 1 saate yakın ne hemşire ne dr bir gelip bakmadı..yani ben orda çok daha büyük bir sorunla gelsem ölsem kimsenin haberi olmayacak ...neyse baktım bu böyle olmayacak hemşireyi biraz tepeledim ve beni hemen acil nörolojiye çıkardılar çünkü o anda tekrar bir atak geçirdim ...ve daha içeri girdim dr a belirtileri dedim hemen neyim olduğunu söyledi ..vertigo ...ama genede emin olmak için beyin mr ı v kan tahlilleri istedi...ilaçlar verildi ve acilde bana hemen bazı ilaçlar verildi serumla ...1 saat sonunda biraz toparlamıştım kendimi ...
2 gün sonra kulak burun boğaz a gitmeye karar verdim...aslında işinde iyi olan bir dr buldum araştırdığım süre içinde bu hastalığı ama o dönem yurt dışındaymış..bende başka bir dr a gittim ama bu mesleği neden seçtiğini hala düşündüğüm bir dr ! bu kadar rahat birini görmedim bu meslekte ...derdimi anlatıyorum gözlerimin içine bakmıyor ...ki her zaman en çok dikkat ettiğim şeydir bir şey anlatırken veya dinlerken mutlaka insanların gözünün içine bakarım...bu havaya yukarı sağa sola bakıyor ! bana işitme testi yapalım dedi ...içeri girdim bir baktım işitme testini hasta danışmanı kız yapıyor !!! dedimki dr yapmayacak mı hayır dedi..neyse halim yoktu zaten girdim testi yaptı ...dr a verdim sonucu bana ^^ gayet iyisiniz işitme kaybınız yok hiç bir sorun görünmüyor ^^ dedim ki bakın emin misiniz ? çünküzaman zaman sol kulakta rüzgar sesi duyuyorum yılda bir kaç kere ve hassas o tarafım..telefon konuşması sırasında farkediyorum sesler derinden geliyor gibi geliyor .ama diğer kulağıma aldığım zaman aslında seslerin normal olduğunu anlıyorum...bana hayır merak etmeyin bir şey yok ilacınızı kullanın nöroloğ doğru ilaçları vermiş..bunun kesin tedavisi yok ne zaman geçerde bilinmez..belki 6 ay sonra belki 2 hafta sonra ..ben teşekkür ettim ve çıktım odadan ...ama içime sinmedi ...aradan 3 hafta gibi bir zaman geçti benim asıl gitmek istediğim dr u aradım bu seferde tatile gitmiş ...neyse o geldikten sonra gittim ...ve gerçekten işinde iyi dr nasıl kendini belli ediyor bir kez daha anladım..ki dr konusunda çok hassasım..daha öncede yazmıştım dişçim 15 yıllık dahiliye dr um 5 senelik dr larım ...güvendiğim zaman bırakmam ....hemen işitme testi yapalım karar vermeden önce dedim...yukarı çıktım ve ben hasta danışmanı kız yapacak sandım ..meğerse bu testi mutlaka bir odyoloğ yapmalıymış ve kız ordan mezunmuş ..bu bölüm okullarda çok az olduğu için mezun olanlar hemen hstanelere giriyormuş açık varmış ülkede...daha basınç testine başlayalı 30 saniye olmadı kulakta sorun olduğu ortaya çıktı ...işitme testini yaparkende bu sonuç gene tekrarlandı sorun ....dr sonucu gördü ( ve ortaya çıktıki o ilk testi yapan kız yanlış yapmış ve aslında bende o zamanda sorun varmış..biraz düzeldikten sonra her iki testin sounucunu aldım ve hemen baş hekime gittim şikayet etmek için ...her şeyi anlattım ve ^^ o zaman sizin devlet hastanesinden ne farkınız kaldı bu şekilde özel olmanıza rağmen sorumsuzca davranan dr larınız varsa ^^ dedim ) kendi doktorum sonuca bakıp en başta benim geçmişteki tüm hikayeyi dinlediği için sorunun aslında ne olduğu ortadaydı ...ve benimle uzun bir konuşma yaptı ...hastalığım meniere hastalığı ....nedenlerini belirtilerini tedavi yöntemlerini ve benim neler yapmam gerektiğini çok açıklayıcı bir şekilde anlattı ...bunun kesin tedavisi yok ...bununla yaşamayı öğreneceksiniz ...önemli olan atakları geciktirmek veya atak geçirirken daha az zararla atlatmak ...tabi ilaçları 6 ay kullanmanız gerek 6 ay sonra tekrar kontrol gerekirse bir 6 ay daha kullanılacak ...işin en kötü tarafı gün içinde bir kaç kez başınızın dönmesi ...ilk o şiddetli atak gibi değil...bu hastalığın belirtilerinden biri o baş dönmesi sırasında ölüm hissi duyuyorsunuz ..çok garip bu kadar hastalık atlattım bir çok kez tansiyon yükselmesi veya düşmesi yaşadım hiç birinde bu his olmadı ...ama bu sefer yoğun bir ölüyorum hissi yaşadım..bu belirti normal bu atağı geçiren her hasta bunu der dedi dr ...elimi boynuma asla sürmeyecekmişim boyundan kulağa giden kan akışını engeleyecek her davranıştan uzak duracakmışım..masaj bile yok ...bir şey alırken boyun çevirmek yok ..komple vücudu çevirecekmişim ...ve 6 ay yürüyüş hariç tüm sporlar yasak ...ve benim gene bir spor salonu maceram hastalıkla son buldu
şu an ilaçlarımı kullanıyorum gün içinde baş dönmelerim oluyor hafif ama açıkçası insanın sinirlerini zaman zaman bozuyor bu durum ...ve bu hastalıkta en önemli şey stres üzüntüden uzak durmakmış ..tam benlik !!!! son 1.5 senede yaşadıklarım düşünülünce neden bu duruma geldiğimi anlamak zor değil ...yinede şükrediyorum beterin beteri var ..ama lütfen sizde dikkat edin çünkü ben 2000 senesinde gene zor bir dönemden geçerken baş dönmesi şikayeti ile dr a gitmiştim ve iç kulaktaki sıvıda sorun çıktı ..gene stres demişti dr ...ama bana o zaman meniere dememişti...şimdi 10 sene sonra gene bir atak geçirdim daha şiddetli ...zaman zaman kulağımda hassasiyetler oldu , sanki rüzgar esiyor gibi sesler oluyordu ( bazılarında çınlama olurmuş ), yürürken çok nadir dengem bozuluyordu , yüksek seslere karşı dayanamıyordum...ki asla tuzlu yememek gerekiyormuş ve kahve içmemek ...zaten ben tuzlu hiç yemem
nette araştırırken aslında ben şanslıyım çünkü öyle hastalar varki resmen hayatları işgenceye dönmüş...mesela bu örnekler gibi ...sayfanın aşağısında yaşayanların hikayeleri var
meniere hastalığı nedir derseniz bunun için
ceyda nın dediği gibi bazen bende düşünüyorum daha ne kaldı hastalık olarak başıma gelmeyen ...ruhen çok yorgunum ...çok

6 yorum:

Shade and Love dedi ki...

Elcin ,
Oncelikle cok gecmis olsun . Basdonmesinin ne fena birsey oldugunu biliyorum . Hastaligin ne oldugunu ve hastalik suresince ne yapman gerektigini bilmen bile seni avantajli hale getiriyor sikayetlerin karsisinda . Babaannem hep "Dert verip derman aratmasin" derdi . Cok da hakliymis . Guvenebilecegin doktoru bulmussun , ilac vermis,onerilerde bulunmus . Bununla yasamak zor olsa da basetmek sana dusuyor. Buna ek olarak -(Keske yazildigi kadar kolay olsaydi)- stresle basa cikmayi ogrenmek gerek .
Tekrardan cok ama cok gecmis olsun . Ataklar olmasin .
Sevgiler
Hasene

NzlGl dedi ki...

Elçinciğim

Öncelikle herşeyin daha kötüsü var. Allah korusun diyorum.
Çok geçmiş olsun. HAstalığın adının konması bile çok önemli.
Bence bütün bunlara neden olan stresle başa çıkman lazım.
Eğer yapabilirsen haberim olsun:)))
kendine iyi bak canım çok öptüm
sevgiler

annesiningülü dedi ki...

çok çok geçmiş olsun
bilinen bir hastalık olsada olmasada hastalık hastalıktır
neyseki senin çok güveneceğin doktorların var, bulmuşsun onları.
umarım düzelir herşey

yass dedi ki...

Elçincim çok geçmiş olsun. Bildiğim kadarıyla tuzlu yemeyeceksin. Bol bol muz yiyeceksin potasyum ve magnezyum fazla olduğu için.

nehirineylemleri dedi ki...

Şimdi okudum. Büyük geçmiş olsun. Bildiğim kadarıyla canını sıkacağın bi durum değil. Annemde, bi öğrt arkadaşımda ve en son da Nehir'in babasında vertigo olduğunu söylemişti dr. Tek kelimeyle stresten dengesizlik hastalığı. Şöööööyle biraz gamsız olmak lazım bu hayatta. İnan öyle olanlara hiçbişeycik olmuyor ben bakıyorum.
Neyse hadi bi TSM dinlet bize:)
Sevgiler
Eylem

HUYSUZBALIK dedi ki...

Elçincim çok iyi anlıyorum seni. Bana da adamın birisi yaptığımız testlere göre şu anda ağrınız olmaması gerekir derken ben ağrıdan bayılmıştım. Hem de çook ünlü bir hastanede. Ve ayıldığımda o gerizekalı hala bana ama test sonuçları ama ağrınız olmaması lazım diyip duruyordu. Çok geçmiş olsun. Power plateden kesinlikle uzak dur iyileşsen bile. Çok çok geçmiş olsun dikkat et kendine streslerinden kurtulmanı diliyorum. Sevgiler...