31 Ağustos 2009 Pazartesi

BAYRAM,KANSER VE YÜZLERDE KÜÇÜK BİR UMUT !


Her şey geçen hafta bir gece beni izleyen bloğcuların sitelerine bakmak istememle başladı...

En son eklenen izleyiciyi tıkladım.Deniz kabuğu ...Şu yazısını okumamla içimin darmadağın olması bir oldu.Gözyaşlarıma hakim olamadım.Ancak bunu o acıyı yaşayan bilebilir

Hemen yorum yazdım...Ama bu bana yetmedi.Yetmemeliydi zaten !Onların için ne yapabilirim diye düşündüm.Sabah olunca hemen mail attım.Emine Hanım İzmir Alsancak da BEHÇET UZ ÇOCUK HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ nin onkoloji servisinde görev yapan yüreği çok büyük bir hemşire.Emine Hanım a mailde öncelikle kendisinin o güzel yüreği karşısında saygı ile eğildiğimi , o yavruların yüzünde ufacıkda olsa bir tebessüm yaratabilirsem çok ama çok mutlu olacağımı , onların özel beslendiklerini bildiğimi ama onlara uygun doktorların uygun göreceği pastalar yapıp yollamak istediği ve o yavruların neye ihtiyaçları varsa odalarını süslemek onlara az da olsa moral vermek adına süs eşyaları , oyuncak , kıyafet yollamak istediğimi söyledim.İkimizde çok heyecanlandık ...Orda yatan yaşları küçük ama yürekleri bizden çok daha büyük yavruların maddi durumlarının iyi olmadığını lösev,mutlu olalım derneği gibi bazı kuruluşların yardım ettiğini ama genede yeterli olmadığını belirtti.

Bunu hemen bloğda sizlerle paylaşmak istedim.Biliyorum ki hepimiz bu acıya ya birebir yada bir arkadaşımızda yada çevremizde şahit olduk...Tam bayram yaklaşırken 1 ve 14 yaş arasında değişen bu yavrularımızın yüzünde ufacıkta olsa bir tebessüm yaratmaya ne dersiniz ? illaki çok büyük şeyler olması gerekmiyor.Onların en çok ihtiyaç duydukları pijama ve giysi...ve onların gözlerindeki ışıltıyı tekrar görebilmek adına odaları için süs eşyaları ( balon , çizgi film kahramanlarının olduğu duvara asılan süsler vb ) o uzun kemoterapi seanslarını biraz daha çekilir hale getirebilmek adına onların okuyabileceği kitaplar ....Yüreğinizden ne geçiyorsa ...Emine Hanım a yada bana mail atmanız yeterli...Ama özellikle belirtmek istiyorum asla maddi olarak bir şey beklenmiyor.O serviste yatan tüm yavruların acısını biraz azaltmasını diliyorum allahtan her gece Benim yüreğimi parçalayan ama bir şeyler yapmam konusunda harekete geçiren Emine hanım ın yazısı :



^^Küçük bir yürekten çok daha fazlasına sahipti bi çare vücuduyla bana sarılırken."Emine abla beni kurtar nolursun.."Gözlerinden süzülen incilerle bana yalvarıyordu.Oysa yapılacak birşey yoktu onun ellerini tutmak dışında damar yolu açılırken.Anne yüreği yanındaydı;gücünün,can damarlarının çekildiğini görmemek için kör olmak lazımdı."Hem Beyzacım dün gece ne diye dua etmiştin Emine ablana söyle istersen" diyordu dikkatini dağıtmak için..Bense soran gözlerle bakıyordum çiçek kalpli Beyzanurun yüzüne..Biz bunları konuşurken damar yolu açılmıştı ve kanları alınmıştı küçücük ellerinden...

Odasına götürdüm muayenesi tamamlandıktan sonra.
Emine abla benim hemşirem sen ol nolursun diyordu.
Tamam dedim ama,
ağlamazsan ben olucam anlaştık mı dedim..
Yüzünü acıyla karışık belli belirsiz bir tebessüm kapladı.
Hadi bakalım dedim anlat bana
dün ne duası ettin.
Heyecanlı heyecanlı,"Dün gece yıldızlara baktım ve Allahım beni Emine ablama çabuk kavuştur dedim" dedi..
Ben böyle bir dileğin kahramanı olmanın duygusallığıyla Beyzaya sarıldım..

Bak canım gördün mü Allah duanı kabul etti ve bugün yanındayım dedim.{Oysa kanı düşmüştü Beyzanın kan alması gerektiği için hastaneye yatırılmıştı ve ben tesadüfi bir şekilde nöbetçiydim dün gece}
Şimdi anlıyorum küçük dostlarımızın yeri geldiğinde nasıl büyük olabildiğini.Dualarımızı yaparken neyi dilediğimizin farkında mıyız.Onlardan öğreneceğimiz çok ders var.

Küçük kalpli meleğim ;bende bu gece yıldızlara bakıp bir dilek diliyorum."Allahım sana ve tüm onkoloji hastalarına acı çektirmesin ve bir ümit şifa versin


***Hadi...biliyorum hepinizin ne kadar büyük yüreğe sahip olduğunuzu.1 kitap bile olsa elinizden ne gelirse yapıp o yavrulara yollayacağınızı.Nasıl benim rahatsızlığımda o güzel dualarınızla ve moral dolu sözlerinizle o zor zamanlarımı aşmama çok yardım ettinizse şimdi bu minik yavruların yüzünde o büyük acılarının içinde tebessüm yaratacağınıza inanıyorum

Benim mail adresim : elcinkirman@hotmail.com

Adres :

BEHÇET UZ ÇOCUK HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ ONKOLOJİ SERVİSİ ...Alsancak/İZMİR

9 yorum:

Flame dedi ki...

Bir faydamız dokunabilirse ne mutlu bize.. Tabi ki bişeyler yapmak isterim.. Yeterki birazcık yüzleri gülsün..

ELÇİN dedi ki...

alevcim
elimizden ne geliyorsa yapıp yüzlerinde ufacık gülümseme yaratsak ne mutlu bize

SMİLENA dedi ki...

bu ara öyle duygusalım ki gözyaşlarımı tutamadım.en kısa zamanda bende birşeyler yapıcam...

ELÇİN dedi ki...

sevgili smilena seni çok iyi anlıyorum.
inanıyorumki hep beraber bu işi başaracağız

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

ELÇİN'im;
koca yürekler toplansın toplansın toplansın.
küçük kalpler mutlansın mutlansın mutlansın.
Bu deli kadın sana hayran; ramazandan sonra gör bak :P
Öpüyorum büyük!

aylin dedi ki...

neler yapabiliriz diye düşünmeye başladım bile bu hastalıkta en önemlisi moral bunu artık öğrendim..

ELÇİN dedi ki...

gülen gene havandasınn:)

öptüm büyük !

ELÇİN dedi ki...

sevgili aylin
evet moral en büyük ilaç ...
ve inanıyorumki bunu başaracağız

sevgiler

içimdeki yolculuk dedi ki...

gülen sayesinde buradayım ve okadar duygulandım ki bende blogumda lösev için paylaşımlarda bulundum bi çok kişiden ricalarda bulundum ama malesef herkes duyarlı değil:(( ama şimdi duyarlı insanları görmek yüreğimi ısıttı.