27 Şubat 2012 Pazartesi

BENDE BİRDE BU OLMASA AYIP OLURDU ZATEN.HATIRI KALMADI !

Yılbaşından 1 gün sonra Pazartesi halsizlikle uyanma öğleden sonra başlayan ateş ile devam eden daha gelişinden bunun beni çok sarsacağı belli olan bir grip yaşadım.Kendi kendime nazar değdirme konusunu her zaman tek geçmişimdir .Yılbaşından 2-3 gün önce ne güzel 2 yıldır grip olmuyorum dedim .Ve dememle benim grip olmam arasında geçen süre 2 gün .Evrene hani güya negatif enerji yollamayın diyorlardı.E işte gayet güzel ne iyi grip olmadım dedikten sonra daha ne diye bunun tersi olur ey yumurtaya can veren allahım.

İlk kendi KBB doktorumu aradım Çarşambaya kadar dolu .Evde her hastalık için ilaç varken yahu bir adet allah rızası için numunelik bir antibiyotik veya ateş düşürücü olmaz mı ya.Ama yok .Gözümü açamaz halde Çarşambayı zor ederek dr uma gittim .Teşhis belli ama allerjik astım olduğu için ağır geçiyordu bu grip bende .Birde tabi öksürük olunca ilaçları kullandıktan 4 gün sonra bile eğer hala öksürük geçmezse Göğüs hastalıkları uzmanı görsün dedi .Öksürük geçmedi .Ve tam o dönem İstanbul da ciddi fırtına vardı ve hiç unutmuyorum deli gibi yağmurlu bir cumartesi ben bana yakın olduğu için yine KBB doktorumunda aynı yerde olduğu sahilde olan bir hastaneye gittim .Hani hepsi bir arada olsun bu halde daha fazla perişan olmayayım diye .Güya ! 

Göğüs hastalıkları dr unun odasından daha içeri girdiğim an bu iş olmayacak dedim .Güya göğüs hastalıkları ama odada ağır bir koku havasız bir ortam ,dağınık ve ışıkların yarısı kapalı  bir oda.İçeri girdiğim zaman rica etsem öncelikle camı biraz açar mısınız nefes almak çok zor dedim. Ve dakika 1 gol 1 bana dediği ilk cümle ^^ Evettt CANIMMM nedir sorunun ^^  . Özel hastane ,güya doçent ve daha ilk kez gördüğü hastaya canım diyor ! Neyse elçin takma içimden dedim .Anlatmaya başladım ama daha ben cümlemi bitirmeden o da benimle aynı anda konuşmaya başlıyor.Hastasını tam dinlemeden kendi kafasında olanları söyleme çabasında.Baktım olacak gibi değil daha çok sinirlenicem diyeceklerimi hemen söyleyip bir an önce çıkmak istedim.Neyse baktı muayne etti ve daha önce kullandığım bir sprey ve antibiyotik ,öksürük kesici ve ayrıca ateşim olmadığını söylememe rağmen ateş düşürücü ağrı kesici bir hap verdi .Öksürük kesilmezse 4 gün içinde beni arayın dedi.Eczaneye gidip aldığım zaman ilaçlara bir baktım ateş düşürücü ağrı kesici günde 4 kere demiş !  Hemen eczacıya sordum bir yanlışlık mı var acaba yazdığınızda dedim baktı reçeteye doğru .Bu sefer o da şaşırdı ateş yoksa bu kadar almanıza gerek yok ki dedi.Zaten benimde almaya hiç niyetim yoktu .

Öksürük öyle böyle bir öksürük değildi .Yazık annem ne zaman arasa kendimi kontrol edemediğim ve toplam 5 saniye bile öksürmeden konuşamadan duramadığım için sürekli kulağında aniden patlayan bir ses dinlemek zorunda kaldı .Tam 1 ay 1 hafta süren artık ciğerlerimi hissetmediğim ve sesimi ciddi değiştiren bir öksürüktü .

İlaçlar etki etmedi tam tersine sesimi kısıp boğazda kuruluk yapınca hemen aradım gelin göreyim tekrar dedi .Gittim bu sefer gene değiştirdi ilaçları klasik cümle kesilmezse göreyim sözünü ekleyerek ! Bu arada baktım bu sefer cam açık oda biraz nefes alınacak durumda !

Tabi gene kesilmedi .Ama artık bende öksürmekten bittim tam 10 kilo verdim 1 ayda .Çünkü ne yesem özellikle çiğ sebzeler ciddi öksürük ataklarına neden oluyordu .Bende korkumdan bari bir 10 dk öksürmeden kalayım diye yemekten korkar hale geldim .Aradım telefonda kesilmedi dedim gene gelin diyince bende ipler koptu ^^ ..... hanım bakın size 2 kere geldim ve ilaçları değiştirmekten başka hiç birşey yapmıyorsunuz .Size gelmem neyi değiştirecek söyler misiniz bana lütfen .Demekki bir yerde bir sorun var demektir ^^ dedim .Baktım bu gene kendi dünyasında bu böyle olmayacak dedim ve başka bir dr araştırdım .

Hani bazı insanlar vardır gördüğünüz anda daha ilk 2-3 saniyede işte budur dediğiniz .Size her anlamda güven veren ilgisi,bilgisi, duruşu konuşmaları ile işinin erbabı olduğunu size her anlamda hissettiren kişilerdir bunlar .Odasına girdiğim andan çıkana kadar farkını koyan bir dr .Dr Ayşe Fidan Baturalp ...Bunu şimdiye kadar sadece bir Prof.Dr Aksel Siva da hissettim birde Dr Ayşe Fidan Baturalp de .

Bu arada ilk gittiğim dr sinüs filmi çektirmiş ve sinüslerin boş demişti .Ayşe hanım filme baktı ve boş değil ki hafif sinüsler dolu ve geriye doğru ciddi akıntı var genizde dedi .İyice ilk dr a sinir oldum bu sefer .

Ve tüm güleryüzü ile şimdiye kadar sorulmayan tüm soruları sordu ve daha en başında yapılması gereken ama yapılmayan bir çok tahlil istedi .Astım ve allerji ile ilgili testler .Ve en acısı astımlı hastalara verilmemesi gereken 2 tane ilacın verildiğini söylemesi oldu .Kendisi ayrıca Fransa da hoca ve Türkiye deki dr ların yeni bir ilaç çıktığı zaman hemen bunu hastaya vermelerini asla anlayamadığını ve yüzlerce astım ilaçları olmasına rağmen bunları bile her hastaya verilemeyeceğini ve buna neden burda dikkat edilmediğine şaşırdığını söyledi .Haklı hoca !

Daha belirtileri söylediğim zaman hemen Boğaz Reflüsü görünüyor sıkıntınız dedi.İlk kez duyduğum bir hastalıktı .Ben özellikle domates çiğ sebze yoğurt ayran yediğim an ciddi ataklar başlıyordu öksürük anlamında.Sonradan araştırdığımda meğerse astım ile sıkı bir ilişkisi varmış bu durumun ve bir çok kişide bu olmasına rağmen bilmediği için daha bir çok hastalığa neden oluyormuş .

Şükür son 1 haftadır artık öksürmeden konuşabiliyorum hiç olmazsa ve ilaçlar çok işe yaradı.Ayşe hocanın hakkını ödeyemem Fransa da olsa bile mail veya telefonla sürekli takip eden bir dr .

Peki nedir Boğaz Reflüsü ?

Bunun için şu yazı çok açıklayıcı olacaktır.

Anlayamadığım doktorların hepsinin aynı okulu okumasına rağmen bu kadar mı birbirinden farklı olurlar .Sonuçta bu sağlık ve artık bu bizim ülkede çocuk oyuncağı haline geldi  

2 yorum:

Flame dedi ki...

Geçmiş olsun Elçin'cim.
Bazı doktorlar hakikaten çok ilgisiz, dikkatsiz :((

Adsız dedi ki...

geçmiş olsun kuzum. daha önce benimde duymadığım bir hastalıktı bu. ama bilgilendim sayende yazıyı eklediğin iyi olmuş. zaten orjinal rahatsızlık edinmekte üstümüze yok yavrucum aferimi hakediyoruz:))
ama sende hakkaten çok bilinçli bir insansın.iyiki peşini bırakmamışsın bak.
tekrar tekrar geçmiş olsun.
(buarada geçen fizik tedaviye gittim, doktora normalde hep yaptığım ama şimdi yapamadığım bi hareketi gösterdim böyle aşağı doğru eğilemiyorum dedim aman canım sende eğilmeyiver dedi gel ayakkabımı sen bağla ozaman desen hoşuna gitmez totoşun, böyle anam bunlar kimisi iyi kimisi ezbere...)