1 Şubat 2010 Pazartesi

ŞİŞTİMM ! VE DR SONUCU...

Hematoloğ araştırmalarım sonucu Yeditepe Üniversitesi Hastanesi'ne gitmeye karar verdim.Karar vermesemde olurmuş aslında !!!!!
Randevu aldım gittim.Randevu saatinden 5 dk önce ordaydım.İçerde sonuçlarını gösteren bir hasta olduğunu ondan sonra beni alacaklarını söylediler.Bende beklemeye başladım.O anda odanın kapısı açıldı dr başka bir odaya gitti ve o anda aslında odada kimse olmadığını gördüm.Herhalde işi var o nedenle öyle söylediler diye düşündüm .Sonra bir hasta yakınları geldi acil görüşmek istiyoruz dediler.sekreter sizden önce randevulu hastası var bekliyor ondan sonra sizi alabilirim ancak dedi.Ama onlar ne söyledilerse sekreter odaya girdi hocaya bir şey söyledi ve bunları içeri aldı.Zaten o gün hava berbattı deli gibi kar yağıyordu ve çok üşümüştüm,gergindim.Birde bu olunca dayanamadım sekretere '' Hanımefendi bilseydim bu kadar kolay içeri alınıyor ve devlet hastanelerinden farkı yok randevu almazdım !!'' dedim.Sekreter merak etmeyin hemen alıcam hasta yakınları bir şey sorup çıkacaklar vb yuvarlak cümleler kurdu.
İçimden elçin sabır diyorum devamlı.İçeri girdim.Giderkende son 2 yılda yaptırdığım tüm tahliller götürmüştüm.Hani belki bakmak ister diye !!! İlk neyim var anlatmaya başladım ama daha 1 dk olmadan karşımda ağzı açık bir şekilde esneyen bir prof !!! takılmamaya çalıştım.baktım hiç soracağı yok elimdekiler eski sonuçlarımı görmek istermisiniz dedim.İsteksiz bir şekilde bakayım dedi.Ama ne bakmak ! çok hızlı bir şekilde sayfaları çevirdi düzgün bakmadı bile .içimden sakin ol elçin diyorum.bacağımda kızarıklık var ve bazen morarma oluşuyor dedim.baktı burda kızarıklık yok ki dedi !! benim gördüğüm şeye yok dedi ya !
beni dinledi ve '' sizden b12 tahlili isteyeceğim'' dedi.bende'' sonuçların içinde var 1 ay önce yaptırdım o sonucum artık iyi dedim.bana hayır orda öyle tahlil yok dedi.İşte orda gelenler geldi bana '' hocam anlaşılan sonuçlarıma dikkatli bakmamışsınız .baksaydınız 1 ay önce yapılmış olan sonucu görürdünüz dedim' nazik ama sert bir ifadeyle.açtı baktı '' aa pardon varmış dedi'!!!!
ve karşımda hala esnemeye devam etti .bende hafif tebessümle '' sanırım uykunuzu getirdim esnediğinize göre ! '' dedim .'' aa hayır sizinle alakası yok sadee çok yorgunum ondan !!'' dedi
beni dinledikten ve sonuçlara baktıktan sonra beni delirten yorumunu yaptı.tam bu kelimeleri kullanmadı ama sonuç oraya geldi.ona göre ben aslında hastalık hastasıyım.bu kadar 2 yıldır yaptırılan tahlilleri aslında ben zorla sanki bir sorun varmış gibi dr a gidip yaptırılmasını istiyorum.aslında benim sorunum psikolojik bir şeyim yok .ve eğer sonuçlar iyi çıkarsa ben onu bile beğenmeyip başka bir dr agidip kendi kafamda yarattığım sorunu çıkarana kadar uğraşırmışım.ve ben ona hiç güvenmiyormuşum !!!
işte orda ben tam delirdim ve tutamadım kendimi ve aynen şöyle bir konuşma yaşandı
***bakın ---bey , size sadece ufacık bir örnek vereceğim ve bu örnekten sanırım bazı şeyleri anlarsınız .umarım tabi ! benim dahiliye dr um 4 yıllık , jinekoloğum 7 yıllık,diş doktorum 17 yıllık hatta benim çocukluğumu bilen çok sevdiğim bir aile yakınımız .ve bu dr lara gittiğimde sonuçlarım temiz çıktığında bunlar kötü başka dr arayışına hiç bir zaman girmedim.ve bu kadar senedir hala onlara gidiyorsam demekki onlara güveniyorum ! ve hiç bir mantıklı insan kollarını deldirmeye meraklı olmaz.ben keyfimden bu tahlilleri istemedim. hem sizin dediğiniğiniz gibi ben bunları kendi kafamdan yaratıyorum.demir bağlama ,b12 ,kistler,hormonlardaki sorunları ve diğer iyi çıkmayan sonuçları ben mi kendi kafamdan uydurup kötü çıkardım ! ve bir dr a güven 5 dk içinde olmaz ---bey .size sonuçlarımı gösteriyorum ama siz bana ısrarla b12 tahlili yok diyorsunuz .sorarım size karşımda esneyen ve sonuçlarıma dikkatli bakmayan birine ben hemen nasıl güvenebilirim !!!'' dedim..ve nasıl rahatladım anlatamam.ama bunları söylerken bile ses tonum sakin kendimi kaybetmeden ama benim delirdiğimi anlayacak kadar nezaketi kaybetmeden içimdekileri döktüm.
bazı tahliller istedi ve ben odadan çıktım ama resmen şiştimmm.
ultrason istedi.ve benim 5 aydır geçmeyen çok şiddetli baş ağrılarım var .sabah bu ağrıyla uyanmak gece bununla yatmak çok sinir bozucu.o gün hemen nöroloğa gittim.beyin ve boyun mr çekildi..sali günü sabah belli olacakmış
ve ultrason sonuçlarım muhteşem çıktı ! spastik kolit ve her iki böbrekte bir kaç tane minik taşlar .
annem aradı merak etti sonuçları.ve beni o moral bozukluğu içinde gene güldürdü :)
cevabı aynen şu :
'' aaa dert ettiğin şeye bak kızım.geçen ay biliyorsun bendede böbreklerde kum çıktı.hiç üzülme sendeki taşları bendeki kumları aldıkmı bir güzel inşaat yaparız .hiç olmazsa işe yararlar :)''
evet anne yaparız hatta müteahhit de babam olur dedim :)
döndü birde '' elçin birde organlarını bağışlamak istiyorsun.yahu sende sağlam organ kalmadı ki.hangi birini vereceğiz.o insanlarada yazık sendekiler ona geçecek dedi :)
annem ömrümü yedi ömrümüü :)
şimdi yarın sabahı bekliyorum.eğer beyin mr sonucu temiz çıkarsa çok sevinicem.tüm gece dua ettim.2 sene önce yaşadığım o sonucu aldığımda yaşadığım şoku yaşamamak için
umarım...

12 yorum:

sedaca dedi ki...

iyi çıkacak, iyi çıkacak, iyi çıkacak, hep böyle düşün olur mu..
bi de şu doktora haddini bildirirken yine iyi nazik kalabilmişsin, bu tür durumlarda benim içime başka bir Seda kaçıyorda...

turkuaz kıyılar dedi ki...

Canım yaa...kötü birşey olmayacak,herşey tertemiz çıkacak inşallah...

Ne güzel haddini bildirmişsin...Sözüm herkese değil ama, Prof. ünvanını aldıktan sonra "e"" artık yoruldum, yeter bu kadar" bize mahsus heralde...böyle birkaçıyla bizde karşılaştık maalesef...

HaNdE... dedi ki...

canım çok geçmiş olsun...ama ben prof!!'a takıldım yaa...!!
hakkaten yanbi devlet hastanesinde ghitsen sanki daha çok ilgi görürdün gibi geliyo!!!

sana mail attığım hastaneleri de bir ararsın olmadı!!
sinir oldum okurken valla billa..

neyse sonuçların iyi gelsinde, buna da şükür..

Asortik Krep dedi ki...

Ben olsam çıkardım odadan.Ne söylerse söylesin o andan itibaren saygı duymazdım da ondan.
Bence önemseme, dr.lar duyarlı oldukları oranda başarılı olabilir diye düşünüyorum.

Flame dedi ki...

Çok sevindim canım. Umarım doktorun bu defa uykusu!! yoktur da kendini sonuşlara verir :(( Güzel haberlerini bekliyoruz..

ABİDE dedi ki...

Çok geçmiş olsun.Kötü şeyler aklına getirme işallah sonuçların çok iyi çıkacak.Prof. kibar bir şekilde haddini bildirmen çok iyi olmuş..

yass dedi ki...

özel hastane oldukları ıcın daha da onemserler bence dırek bashekıme sıkayet etseydın. bu tıp doktorları hıc sevmıyorum. tamam hergun bızım gıbı bır cok kısıyle karsılasabılır ve dınleyebılırsınız ama bız bır doktora anlatıyoruz..

Elçin işallah yoluna girer herşey..

Tanya's dedi ki...

Elcincim,

Sen iyi yine Hocam demişsin adama..işine saygısı olmayana hiç syagım yok benim..sen benden iyi bilirsin ama mümkün olduğunda araştırma hastanelerinde görev yapan hekimlerin muayenelerine gitmeni tavsiye ederim....ben cok memnunum..ve özel hastane doktorlarına artık hiç gitmiyorum...

Umarım sabaha güzel haberleri alırız..ben vazifemi yapayım da gecede.

Öpücük.

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Çok geçmiş olsun Elçincim.Su içmeyi unutma:)

Sermin dedi ki...

güzel arkadaşım benim, herşeyin bir çözümü var. sonuçlar kötü çıksa da dert etme hep beterin beteri var diye düşün. bak annen ne kadar pozitif bakıyor. annene çok selamımı söyle.
öptüm sizi.

Tanya's dedi ki...

Noldu?

Zuzuların Annesi dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun...
Ben gönülden inanıyorum iyi haberler alacağına...
Olmasa bile dünyanın sonu değil bak ne güzel demiş annen; inşaat işine girersiniz İstanbul gibi yerde emlak çok pahalı malum:))
Şaka bir yana gülümse biraz, pozitif düşün, rabbim yardımcın olsun.Öpüyorum seni...